Výkon zaměstnanců zvyšujeme otevřenou komunikací

18listopadu 2011
Výkon zaměstnanců zvyšujeme otevřenou komunikací Osobnosti se ptají „Osobnosti HR 2011" Vladimíry Michnové, personální ředitelky společnosti LINET

Libor Sehnal (AGC), loňský vítěz ceny Osobnost HR

Jaké je Vaše motto v oblasti personální práce?

Nemám motto pro personální práci. Nicméně rozhodně se držím myšlenky „ Lidé nejsou stroje, mění se, každá komunikace je jiná a zajímavá. Každý jsme osobnost.". Tedy určitě práce s lidmi je pro mne zdrojem inspirace.

Marek Pavlík (M.C. TRITON)

Jakým směrem chcete dále rozvíjet svoji kariéru?

V tuto chvíli se nacházím ve velmi rychle rozjetém vlaku a rozhodla jsem se realizovat více v mezinárodní roli. Více se nyní zaměřuji i na oblast mezinárodního práva. Mám ráda nové výzvy a příležitosti, na kterých je pěkné to, že je často nečekáte.

vykon-zamestnancu-zvysujeme-take-diky-otevrene-komunikaci_small

Vladimíra Michnová přebírá v hotelu Pyramida cenu „Osobnost HR 2011“

Jak se vám daří motivovat zaměstnance k rostoucím výkonům?

Určitě klíčem úspěchu je komunikace. Být otevřenější a pokud je to možné, informovat je o zásadních a klíčových rozhodnutích. Vše ovlivňuje jejich výkon a znalost situace rozhodně posiluje vnímání zaměstnance a jeho přidané hodnoty pro společnost. Přiznávám, že v době změn to není často jednoduché, ale věřím, že díky pozitivně se vyvíjejícím ukazatelům se nám toto daří. Určitě dalším klíčovým parametrem je prostor pro realizaci každého zaměstnance. Nesnažíme se tedy každého navždy zaškatulkovat na jeho pozici, ale nabízet možnost se realizovat na jiné pozici či v jiné roli. Pro kolegy z HR i manažery je toto rozhodně těžší cesta, když vědí, že si vychovají někoho, koho mohou „ztratit“. Pracujeme tedy velmi intenzivně s klíčovými zaměstnanci, s talenty, ale také se standardním procesem interního náboru pracovníka. Samozřejmě využíváme systém řízení výkonu a jedna část odměny zaměstnanců je vždy závislá na plnění parametrů, ale klíčové parametry jsou pro mne otevřená komunikace a možnost se realizovat.

Pavel Hulák, ředitel Klubu zaměstnavatelů

Co očekáváte od připravované rozsáhlé úpravy Zákoníku práce – jaké největší pozitivum a případné negativum?

Bohužel se nenaplnila velká očekávání zaměstnavatelů Zákoník práce liberalizovat a přiblížit k mezinárodnímu právu. Z mého pohledu se jedná pouze o technickou úpravu některých zásadních bodů, ale opět vzniká spousta dotazů, které bude pravděpodobně řešit čas. Pozitivem je samozřejmě úprava těch nejkřiklavějších míst v zákoně – to vnímám jako tu technickou úpravu, která zaměstnavatelům určitě pomůže při řešení úkolů. Negativa jsou ovšem větší. U některých úkonů přibude zbytečná administrativa a zatíží to zase jak personalisty, tak i sociální úřady a úřady práce. Dalším negativem a to poměrně zásadním je právě ponechání některých paragrafů, které jsou zmatečné. Má očekávání se naplnila pouze částečně.

Další otázky Vladimíře Michnové položí vybraní účastníci slavnostního zahájení činnosti Klubu zaměstnavatelů 7. 12. 2011. a přineseme je v pokračování rozhovoru.

Patroni krajů

Praha a ČR

Plzeňský

Jihomoravský

Ústecký

Pardubický

novemcar-logo red-hat


AGC Automotive Czech a.s.

logo-o2-nove logo-penta doosan-logo logo-mng-nove


AGC Flat Glass Czech a.s. 

logo-foxconn
logo-vodafone logo-shape logo-agrotec

sbd-logo

logo-ks-kolbenschmidt

logo-kiekert
SAP pivovary-logo-new

logo-brush

zebra-logo-k-1-nahled

Vysočina

Jihočeský

logo-skupina-cez logo-ceska-posta sony-logo-cmyk-300dpi-nahled logo-ife
unipetrol-logo logo-moneta-money-bank logo-ega

Moravskoslezský

Olomoucký

logo-rs

logo-mc-donalds logo-kkcg

Liberecký

arcelor logo-metso

motor-jikov-final-nahled

logo-veolia csg-rgb-1-nahled logo-jablotron bonatrans-logo-nahled 906326-10151483740322459-2012407327-o-nahled eon-logo

Středočeský

logo-precheza

Karlovarský

aero-logo

Zlínský

logo-kmv
logo-fatra witte-4c-nahled